W dniu 25.09.2019 r. wybraliśmy się w ramach projektu Erasmus Plus „Water = Wisdom and Activity through Enjoyable Realisation” do Kruszwicy. Nasz wyjazd rozpoczął się o 08:30. Do przejechania mieliśmy około 70 km.

Po dotarciu na miejsce otrzymaliśmy mapę Kruszwicy, na której mieliśmy zaznaczać wyznaczone miejsca. Poszliśmy wzdłuż rzeki Gopło, a następnie popłynęliśmy statkiem. Rejs trwał 50 min.  Czas na statku minął szybko. W miłej atmosferze podziwialiśmy piękno przyrody.

Następnie pojechaliśmy do bazyliki kolegiackiej św. Piotra i Pawła w Kruszwicy, gdzie przewodnik, w bardzo ciekawy sposób, opowiadał o jej historii. Pod koniec mogliśmy dokładniej przyjrzeć się poszczególnym zabytkom. Kolejnym punktem naszego zwiedzania była Mysia Wieża. Podczas wejścia na Mysią Wieżę pokonaliśmy 175 schodów. Na szczycie wieży mogliśmy podziwiać  przepiękne widoki Kruszwicy, szczególnie urokliwie z góry wyglądało Gopło. Po zejściu z wieży udaliśmy się do podziemi, w których znajdowały się ciekawe ekspozycje. Udaliśmy się również na rynek w Kruszwicki, gdzie zobaczyliśmy stare kamienice z XIX w. Mieliśmy okazję zobaczyć również kościół św. Teresy. W czasie wyjazdu zostaliśmy również zapoznani z działaniem busoli i poznaniem różnicy między busolą, a kompasem.

Na koniec oceniliśmy wyjazd. Wszyscy podnieśli kciuki do góry na znak, że wyjazd uznaliśmy za udany.

Opracowała: Dominika Szczepańska, Angelika Kaczmarczyk

Zdjęcia z wyjazdu znajdują się w galerii, kliknij tutaj.