
Adresaci:
Uczniowie klasy VI szkoły podstawowej na zajęciach w wychowawcą i lekcjach angielskiego.
Czas trwania:
1 października 2025 r. – 28 lutego 2026 r.
Cel główny projektu:
Wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się poprzez poznawanie
i praktyczne stosowanie różnych technik oraz metod uczenia się.
Cele szczegółowe:
- Poznanie i zrozumienie różnych strategii uczenia się.
- Rozwijanie umiejętności organizacji czasu nauki.
- Wzrost motywacji do nauki.
- Rozwijanie wiary we własne możliwości.
- Wdrażanie technik zapamiętywania i koncentracji.
- Zwiększenie samodzielności w procesie uczenia się.
- Promocja szkół biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym oraz na terenie
całej Polski.
- Problemy, na które projekt odpowiada:
- Trudności w zapamiętywaniu materiału.
- Brak motywacji do nauki.
- Chaos i brak organizacji w uczeniu się.
- Nieumiejętność wyboru właściwych metod nauki.
- Problemy z koncentracją i nadmiar informacji.
Zgodność projektu z wybranymi podstawowymi kierunkami realizacji polityki
oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
- Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez
promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
Lekcja 1: „Metody skutecznego uczenia się”
Uczniowie poznali i wypróbowali metody skutecznego uczenia się oraz zrozumieli, jak działa pamięć i dlaczego powtarzanie jest ważne.
Metody wykorzystane na zajęciach burza mózgów, miniwykład, praca w parach, ćwiczenia praktyczne – mapa myśli, dyskusja.




Lekcja 2: „Fiszki małe kartoniki, wielka moc”
Uczniowie poznali czym są fiszki i jakie są ich rodzaje. Rozmawiali o tym jak zwykle uczą się słówek, definicji oraz dat z historii. Następnie uczniowie pracując w parach stworzyli swoje własne fiszki do nauki słownictwa z języka angielskiego z kategorii owoce, warzywa, pogoda oraz słowa związane z Halloween.












Lekcja 3: „Lapbook – nauka w kreatywnej formie”
Uczniowie poznali pojęcie lapbooka i jego zastosowania. Ponadto, poznali zalety pracy z lapbookiem i stworzyli swoje własne lapbooki z języka angielskiego ze słownictwem dot. wyjazdu na wakacje oraz robieniem zakupów.











