Szczegółowe warunki i sposób oceniania wewnątrzszkolnego uczniów
§ 48.
Obowiązki nauczycieli w procesie oceniania uczniów:
- Nauczyciele na początku każdego roku szkolnego informują uczniów oraz ich rodziców/ opiekunów prawnych o:
- wymaganiach edukacyjnych niezbędnych do otrzymania przez ucznia poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych
z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych, wynikających - z realizowanego programu nauczania;
- sposobach sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów;
- warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych.
- Wychowawca oddziału na początku każdego roku szkolnego informuje uczniów
i ich rodziców/ opiekunów prawnych o:
- warunkach i sposobie oraz kryteriach oceniania zachowania;
- warunkach i trybie otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
- Termin i sposoby informowania uczniów i ich rodziców/ opiekunów prawnych o w/w obowiązkach:
- informacje, o których mowa w ust.1 i 2 przekazywane są uczniom i ich rodzicom/opiekunom prawnym do końca września przez nauczyciela /wychowawcę;
- nauczyciele zapoznają uczniów z informacjami, o których mowa w ust.1 na zajęciach i odnotowują ten fakt w dzienniku lekcyjnym oraz wysyłają widomość o przykładowej treści: „ Proszę o zapoznanie się z wymaganiami edukacyjnymi niezbędnymi do otrzymania poszczególnych śródrocznych
i rocznych ocen klasyfikacyjnych z języka polskiego w klasie IV , ze sposobami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz z warunkami i trybem otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Powyższe informacje zamieszczone są na stronie internetowej szkoły www.szkolamielzyn.pl
w zakładce WYMAGANIA EDUKACYJNE”. - nauczyciele przekazują rodzicom/ opiekunom prawnym informacje, o których mowa w ust. 1 wysyłając widomość o przykładowej treści: „ Proszę
o zapoznanie się z wymaganiami edukacyjnymi niezbędnymi do otrzymania poszczególnych śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z języka polskiego w klasie IV , ze sposobami sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów oraz z warunkami i trybem otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych. Powyższe informacje zamieszczone są na stronie internetowej szkoły www.szkolamielzyn.pl w zakładce WYMAGANIA EDUKACYJNE”. - wychowawca przekazuje rodzicom/ opiekunom prawnym informacje,
o których mowa w ust. 2 na zebraniu, a uczniom na lekcji wychowawczej oraz wysyła do nich wiadomość o przykładowej treści: „ Proszę o zapoznanie się
z warunkami i sposobie oraz kryteriami oceniania zachowania, z warunkami
i trybem otrzymania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania. Powyższe informacje zamieszczone są na stronie internetowej szkoły www.szkolamielzyn.pl w zakładce OCENA ZACHOWANIA”.
§ 49.
Uczeń w trakcie nauki w szkole otrzymuje oceny: bieżące, klasyfikacyjne (śródroczne
i roczne), końcowe.
§ 50.
- Oceny są jawne dla ucznia i jego rodziców/ opiekunów prawnych.
- Ocenianie bieżące z zajęć edukacyjnych ma na celu monitorowanie pracy ucznia oraz przekazywanie uczniowi informacji o jego osiągnięciach edukacyjnych pomagających w uczeniu się, poprzez wskazanie, co uczeń robi dobrze, co i jak wymaga poprawy oraz jak powinien dalej się uczyć.
- Nauczyciel informuje na bieżąco ucznia o jego postępach lub problemach w nauce.
- Sprawdzone i ocenione prace kontrolne i inne formy pisemnego sprawdzania wiadomości i umiejętności uczniów przedstawiane są do wglądu uczniom na zajęciach dydaktycznych.
- Sposobem przekazywania rodzicom/ opiekunom prawnym wiadomości o postępach
i trudnościach ucznia w nauce są wg potrzeb: e-dziennik, konsultacje, rozmowy indywidualne, zebrania, korespondencja tradycyjna i elektroniczna, rozmowa telefoniczna. - Nauczyciel udostępnia oryginały lub kopie poprawionych i ocenionych prac kontrolnych, oddając je uczniowi do domu.
§ 51.
- Nauczyciel danego przedmiotu uzasadnia ustaloną ocenę bieżącą zgodnie:
1. ze skalą procentową określoną w § 53.
2. z podanymi wcześniej kryteriami.
- Oceny śródroczne i roczne z zajęć edukacyjnych i zachowania uzasadnia, wykorzystując wymagania edukacyjne i kryteria oceny zachowania.
- Uzasadnienie oceny może być w formie ustnej lub pisemnej.
§ 52.
- Sposoby sprawdzania osiągnięć edukacyjnych uczniów:
- prace pisemne:
- kontrolne – sprawdzian/praca klasową/test;
- kartkówka – pisemna wypowiedź ucznia obejmująca materiał co najwyżej z 3 ostatnich lekcji, która nie musi być zapowiadana.
- Krótkie i długie formy wypowiedzi, np. opowiadanie, zaproszenie;
- odpowiedzi ustne;
3. indywidualne lub wspólne ( w parach/grupach) rozwiązywanie zadań, problemów, wykonywanie ćwiczeń;
- projekty edukacyjne;
5. samodzielnie wykonywane przez ucznia inne prace, np. modele, albumy, zielniki, prezentacje multimedialne, plakaty, itp.;
6. konkursy, zawody, przeglądy;
7. prace plastyczne;
- prace techniczne;
- śpiew, gra na instrumentach;
- ćwiczenia fizyczne, gry zespołowe, taniec;
- inne, zaproponowane przez nauczyciela.
2. Z wymienionych wyżej sposobów sprawdzania osiągnięć edukacyjnych nauczyciel wybiera te, które są zgodne ze specyfiką nauczanego przedmiotu.
- Uczeń jest zobowiązany do wykonania realizowanych w danym półroczu zadań
w formach wskazanych przez nauczyciela. - Nauczyciele powinni przestrzegać higieny pracy umysłowej uczniów, co oznacza że:
- w tygodniu można przeprowadzić co najwyżej trzy prace kontrolne z wyjątkiem prac przełożonych na prośbę uczniów oraz egzaminów próbnych
i zewnętrznych, a w klasach I – III można przeprowadzić co najwyżej dwie prace kontrolne; - termin pracy kontrolnej musi być podany z tygodniowym wyprzedzeniem
i zapisany w dzienniku elektronicznym; - w jednym dniu może odbyć się co najwyżej jedna praca kontrolna,
- z wyjątkiem prac przełożonych na prośbę uczniów.
- Nauczyciel jest zobowiązany sprawdzić i omówić wyniki prac pisemnych w terminie 10 dni roboczych od ich napisania przez uczniów, a nauczyciel języka polskiego
w terminie 15 dni roboczych. - Uczeń ma prawo poprawić każdą ocenę.
- ocenę dostateczną i wyższą uczeń może poprawić raz w terminie do 10 dni roboczych od jej otrzymania, a niedostateczną i dopuszczającą więcej razy
w terminie do 15 roboczych dni od jej otrzymania; - termin, formę i zakres poprawy uczeń ustala z nauczycielem;
- stopień uzyskany z poprawy wpisuje się do dziennika;
- przy ustalaniu oceny klasyfikacyjnej uwzględnia się ocenę wyższą.
- Uczeń nie poprawia wyników diagnoz oraz sprawdzianów i egzaminów próbnych. Te formy sprawdzania wiedzy i umiejętności nie są oceniane stopniem szkolnym.
§ 53.
- Ocenianie bieżące z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych może przyjąć formę:
- ustnej informacji zwrotnej;
- pisemnej informacji zwrotnej;
- stopni szkolnych:
6 – celujący, skrót cel.;
5 – bardzo dobry, skrót bdb.;
4 – dobry, skrót db.;
3 – dostateczny, skrót dst.;
2 – dopuszczający, skrót dp.;
1– niedostateczny, skrót ndst.
- Dopuszcza się stawianie przy ocenach bieżących plusów i minusów: 1+, 2-, 2+, 3-, 3+, 4- , 4+, 5-, 5+, 6-.
- Ocenianie sprawdzianów, prac klasowych, testów w klasach I – VIII szkoły podstawowej
odbywa się według skali procentowej:
100% – 91% – cel.;
90% – 81% – bdb.;
80% – 70% – db.;
69% – 50% – dst.;
49% – 35% – dp.;
34% i mniej – ndst;
- Ocenianie bieżące uczniów w klasach I –VIII może mieć formę opisową.
- Ocenianie sprawdzianów, prac klasowych, testów uczniów wszystkich klas posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim:
100% – 86% – cel.;
85% – 75% pkt – bdb.;
74% -50% – db.;
49%-30% – dst.;
29%-15% – dp.;
14%-0% – ndst.
- Kryteria oceniania pozostałych aktywności uczniów wymienionych w § 52 ust. 1 ppkt 1 lit.b oraz § 52 ust.1 ppkt 2-11 ustala nauczyciel i informuje o nich uczniów.
- Obowiązująca skala ocen śródrocznych i rocznych z zajęć edukacyjnych w klasach IV-VIII:
6 – celujący, skrót cel.;
5 – bardzo dobry, skrót bdb.;
4 – dobry, skrót db.;
3 – dostateczny, skrót dst.;
2 – dopuszczający, skrót dp.;
1– niedostateczny, skrót ndst.
- Oceny śródroczne i roczne z zajęć edukacyjnych i zachowania w klasach I – III są ocenami opisowymi.
§ 54.
1.Śródroczną i roczną ocenę klasyfikacyjną zachowania ustala wychowawca oddziału po zasięgnięciu opinii nauczycieli, uczniów danego oddziału oraz ocenianego ucznia.
2. Wychowawca nie ocenia zachowania ucznia poza szkołą, jeśli nie ma ono związku
z aktywnością szkolną i uczeń nie był pod opieką nauczyciela.
§ 55.
Szczegółowe kryteria oceny zachowania
- Wywiązywanie się z obowiązków ucznia zawartych w Statucie w § 38, § 39 i w § 40 ust.1 .
- Postępowanie zgodnie z dobrem społeczności szkolnej:
- współdziała z kolegami w klasie i szkole;
- poproszony, udostępnia lekcje kolegom nieobecnym na zajęciach;
- wywiązuje się z pełnionych funkcji;
- jest koleżeński i życzliwy.
- Dbałość o honor i tradycje szkoły:
- uczeń odnosi się z szacunkiem do symboli narodowych i szkolnych;
- zna hymn państwowy i hymn szkoły;
- w czasie uroczystości państwowych, patriotycznych i szkolnych zachowuje się poprawnie;
- ma ubiór stosowny do sytuacji.
- Dbałość o piękno mowy ojczystej:
- nie używa wulgaryzmów;
- stara się mówić poprawną polszczyzną.
- Dbałość o bezpieczeństwo i zdrowie własne oraz innych osób:
- uczeń nie przynosi do szkoły przedmiotów, które mogłyby wyrządzić krzywdę jemu i innym;
- samowolnie nie opuszcza terenu szkoły podczas przerw, w czasie trwania lekcji i innych zajęć;
- nie bierze udziału w sytuacjach, które zagrażają bezpieczeństwu;
- nie stwarza sytuacji zagrożenia;
- powiadamia nauczyciela lub innego pracownika szkoły o niebezpiecznej sytuacji;
- dba o zdrowie swoje i innych poprzez unikanie czynników szkodliwych m.in. nie pali papierosów, nie pije alkoholu, nie zażywa narkotyków i innych substancji psychoaktywnych;
- przestrzega regulaminów wycieczek, biwaków, szkolnych dyskotek, zawodów oraz innych regulaminów obowiązujących na terenie szkoły;
- przestrzega określonych zasad w czasie trwania zajęć lekcyjnych w klasie m.in. zajmuje wyznaczone miejsce w ławce, nie chodzi po klasie, ustawia tornister przy ławce;
- wykonuje polecenia nauczyciela dyżurującego.
- Godne, kulturalne zachowanie się w szkole i poza nią:
- używa zwrotów grzecznościowych;
- przestrzega kultury wypowiedzi, np. nie przerywa, nie przeszkadza rozmówcy, nie wtrąca się do rozmowy innych, nie żuje gumy, nie trzyma rąk w kieszeniach.
- szanuje innych.
- Okazywanie szacunku innym osobom:
- używanie zwrotów powitania i pożegnania;
- szanuje wytwory pracy własnej i innych;
- wstaje, gdy do klasy wchodzi osoba dorosła, czeka na powitanie i pożegnanie ze strony gościa.
§ 56.
Śródroczne i roczne ocenianie zachowania ucznia wyrażone jest w skali:
- wzorowe – zachowanie i postawy nie budzą zastrzeżenia lub uwagi dotyczą nieznacznych uchybień w stosunku do jednego kryterium;
- bardzo dobre – uwagi dotyczą nieznacznych uchybień w stosunku do najwyżej dwóch kryteriów;
- dobre – uwagi dotyczą nieznacznych uchybień w stosunku do najwyżej trzech kryteriów;
- poprawne – uwagi dotyczą nieznacznych uchybień w stosunku do najwyżej czterech kryteriów lub poważnych zastrzeżeń w stosunku do jednego kryterium;
- nieodpowiednie – uwagi dotyczą nieznacznych uchybień w stosunku do najwyżej pięciu kryteriów lub poważnych zastrzeżeń w stosunku do dwóch kryteriów;
- naganne – uwagi dotyczą rażących uchybień w stosunku do najwyżej sześciu kryteriów lub poważnych zastrzeżeń w stosunku do trzech kryteriów.
§ 57.
Klasyfikacja śródroczna i roczna. Tryb ustalenia śródrocznych i rocznych ocen klasyfikacyjnych z zajęć edukacyjnych.
- Rok szkolny dzieli się na półrocza.
- Pierwsze półrocze trwa od rozpoczęcia roku szkolnego do ostatniego piątku stycznia, a drugie od poniedziałku po ostatnim piątku stycznia do zakończenia zajęć dydaktyczno-wychowawczych.
- Uczeń w połowie roku szkolnego otrzymuje z każdego przedmiotu ocenę śródroczną.
- Uczeń jest klasyfikowany dwa razy w ciągu roku szkolnego.
- Od klasy IV szkoły podstawowej ocena śródroczna i roczna z zajęć edukacyjnych nie jest średnią arytmetyczną ocen cząstkowych.
- Oceny z języka niemieckiego w klasach IV,V i VI wliczane są do średniej ocen.
- Po śródrocznej klasyfikacji w celu zapewnienia ciągłości nauczania i oceniania uczeń otrzymuje oceny na drugie półrocze.
- O przewidywanej śródrocznej i rocznej niedostatecznej ocenie klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych oraz nagannej ocenie klasyfikacyjnej zachowania nauczyciel/wychowawca klasy informuje na miesiąc przed klasyfikacyjnym zebraniem rady pedagogicznej:
- ucznia ustnie;
- rodzica/ opiekuna prawnego, wybierając jedną z poniższych możliwości:
- podczas indywidualnej rozmowy;
- przez e-dziennik;
- wysyła list polecony.
- wymienione w ust. 8 pkt 1 i 2 sposoby informowania uczniów i ich rodziców/ opiekunów prawnych o przewidywanej śródrocznej i rocznej niedostatecznej ocenie klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych oraz nagannej ocenie klasyfikacyjnej zachowania nauczyciel może udokumentować w następujący sposób:
- wpis do dziennika elektronicznego;
- podpis rodzica/ opiekuna prawnego w dodatkowej dokumentacji wychowawcy klasy;
- wydruk z dziennika elektronicznego potwierdzający odczytanie informacji;
- kopia listu poleconego.
- Informowanie o przewidywanych rocznych ocenach klasyfikacyjnych niewymienionych w ust. 8.:
- nauczyciele i wychowawcy informują ucznia i jego rodzica/opiekuna prawnego najpóźniej na dziesięć dni roboczych przed rocznym klasyfikacyjnym zebraniem Rady Pedagogicznej o przewidywanych dla niego rocznych ocenach z zajęć edukacyjnych oraz przewidywanej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania;
- nauczyciele i wychowawcy mogą osobiście poinformować ucznia i jego rodzica/ opiekuna prawnego o przewidywanych dla niego rocznych ocenach
z zajęć edukacyjnych oraz przewidywanej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania, potwierdzając ten fakt w dzienniku lekcyjnym/dokumentacji wychowawcy; - nauczyciele i wychowawcy w celu poinformowania ucznia i jego rodzica/ opiekuna prawnego o przewidywanych dla niego rocznych ocenach z zajęć edukacyjnych oraz przewidywanej dla niego rocznej ocenie klasyfikacyjnej zachowania mogą wykorzystać dziennik elektroniczny, telefon – sms, pocztę elektroniczną lub serwisy społecznościowe;
- w przypadku, o którym mowa w pkt.3, uczeń i jego rodzic/opiekun prawny potwierdzają fakt zapoznania się z otrzymanymi informacjami, wykorzystując dziennik elektroniczny lub pocztę elektroniczną, lub telefon – sms, lub serwisy społecznościowe.
- Przy ustalaniu oceny rocznej z zajęć obowiązkowych i dodatkowych nauczyciel uwzględnia ocenę wystawioną na półrocze i oceny bieżące z drugiego półrocza.
- Uczeń ma prawo do zmiany przewidywanej dla niego rocznej oceny klasyfikacyjnej
z zajęć edukacyjnych zgodnie z § 60 i § 64. - Począwszy od klasy IV SP uczeń, który w wyniku rocznej klasyfikacji uzyskał ocenę niedostateczną z jednych albo dwóch obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może zdawać egzamin poprawkowy.
- Ustalona przez nauczyciela niedostateczna ocena klasyfikacyjna roczna może być zmieniona w wyniku egzaminu poprawkowego § 61.
- Nauczyciele przedmiotów i wychowawcy klas wystawiają ocenę z zajęć edukacyjnych oraz ocenę zachowania najpóźniej na dwa dni robocze przed datą rady klasyfikacyjnej śródrocznej i rocznej.
- Ustalona przez wychowawcę klasy ocena klasyfikacyjna zachowania jest ostateczna,
z zastrzeżeniem odrębnych przepisów – § 63 i § 64.
16. Jeśli w terminie od zaproponowania przez wychowawcę oceny zachowania do zebrania rady klasyfikacyjnej uczeń rażąco naruszy zapisy statutu szkoły, wychowawca ponownie ustala dla niego ocenę zachowania.
§ 58.
- Jeżeli w wyniku klasyfikacji śródrocznej nauczyciel stwierdzi, że poziom osiągnięć edukacyjnych ucznia uniemożliwi lub utrudni mu kontynuowanie nauki w klasie programowo wyższej, wówczas umożliwia uczniowi uzupełnienie braków.
- Nauczyciel ustala z uczniem i jego rodzicami/ opiekunami prawnymi sposób i termin uzupełnienia braków i odnotowuje ten fakt w e-dzienniku.
§ 59.
Uczeń nieklasyfikowany może przystąpić do egzaminu klasyfikacyjnego zgodnie
z obowiązującym prawem.
§ 60.
Warunki i tryb uzyskiwania wyższych niż przewidywane rocznych ocen klasyfikacyjnych
z obowiązkowych i dodatkowych zajęć edukacyjnych – egzamin sprawdzający.
- Uczeń lub jego rodzic/ opiekun prawny nie później niż na drugi dzień po otrzymaniu informacji o proponowanej ocenie rocznej zgłasza nauczycielowi chęć uzyskania wyższej oceny.
- Nauczyciel odnotowuje ten fakt w dzienniku lekcyjnym.
- W przypadku niewyrażenia zgody przez nauczyciela przedmiotu na możliwość poprawy oceny, uczeń lub jego rodzic/ opiekun prawny może zwrócić się
z pisemnym wnioskiem do wychowawcy lub dyrektora. - Wniosek, o którym mowa w ust. 3 musi wpłynąć do wychowawcy lub dyrektora w terminie co najwyżej dwóch dni od pozyskania informacji, o której mowa w ust. 1.
- Zakres wiedzy i umiejętności potrzebny do uzyskania przez ucznia wyższej oceny niż przewidywana określi nauczyciel danego przedmiotu.
- Uczeń na poprawę oceny ma 7 dni, a dokładny termin i formę poprawy ustala z nim nauczyciel.
- Ostateczna ocena z przedmiotu nie może być niższa od wcześniej zaproponowanej przez nauczyciela.
- Zmiana oceny musi zakończyć się najpóźniej na 2 dni przed datą rady klasyfikacyjnej.
- Na prośbę ucznia lub rodzica/ opiekun prawny podczas sprawdzianu lub odpowiedzi ustnej może być obecny inny nauczyciel tego samego przedmiotu lub powołana przez dyrektora komisja.
- Dodatkowe prace, które uczeń wykonał na wyższą ocenę opatrzone komentarzem przechowuje nauczyciel danego przedmiotu do końca roku szkolnego.
§ 61.
Uczeń, który otrzymał jedną lub dwie roczne oceny niedostateczne z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, może przystąpić do egzaminu poprawkowego zgodnie z obowiązującym prawem.
§ 62.
1. Dyrektor szkoły przekazuje uczniowi i jego rodzicom/ opiekunom prawnym ustalony przez nauczyciela prowadzącego dane zajęcia edukacyjne zakres treści obowiązujący na egzaminie klasyfikacyjnym, sprawdzającym lub poprawkowym, niezwłocznie po podjęciu decyzji lub informacji
o jego przeprowadzeniu.
2. Rodzice/ opiekunowie prawni ucznia potwierdzają otrzymanie zakresu materiału na ww. egzaminy.
3. Zakres treści może być przekazywany w formie pisemnej – z podpisem odebrania przez rodzica/opiekuna prawnego ze wskazaniem daty kiedy odbiór ten nastąpił lub za pomocą dziennika elektronicznego na konto rodzica/ opiekuna prawnego.
§ 63.
Warunki i tryb uzyskania wyższej niż przewidywana rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania.
- Uczeń lub jego rodzic/ opiekun prawny nie później niż na drugi dzień po otrzymaniu informacji o proponowanej ocenie rocznej zachowana zgłasza wychowawcy chęć uzyskania wyższej oceny.
- Wychowawca ponownie wnikliwie analizuje kryteria ustalania oceny zachowania.
- Ponownie zasięga opinii innych nauczycieli, uczniów oraz wysłuchuje samooceny danego ucznia i na tej podstawie podejmuje decyzję o zmianie lub podtrzymaniu ustalonej oceny.
- W procedurze ustalania wyższej niż proponowana oceny zachowania mogą uczestniczyć Dyrektor Szkoły, opiekun SU lub inny nauczyciel.
- Wychowawca może wyznaczyć uczniowi dodatkowe prace na rzecz Szkoły
i środowiska, wynikające z potrzeb i sytuacji Szkoły oraz miejscowości, w której Szkoła się znajduje. - Termin i ilość wykonania tych prac ustala wychowawca z uczniem.
§ 64.
- Uczniowi lub jego rodzicowi/ opiekunowi prawnemu przysługuje prawo odwołania się od rocznej oceny klasyfikacyjnej z zajęć edukacyjnych oraz rocznej oceny klasyfikacyjnej zachowania zgodnie z obowiązującym prawem.
- Uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny może zgłosić na piśmie zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uzna, że roczna ocena klasyfikacyjna z zajęć edukacyjnych została ustalona niezgodnie z trybem – § 57.
- Uczeń lub jego rodzic/opiekun prawny może zgłosić na piśmie zastrzeżenia do dyrektora szkoły, jeżeli uzna, że roczna ocena klasyfikacyjna zachowania została ustalona niezgodnie z trybem – § 54-§ 56.
- Zastrzeżenia, o których mowa w ust. 2 i 3 zgłasza się od dnia rocznej rady klasyfikacyjnej, nie później jednak niż w terminie dwóch dni roboczych od dnia zakończenia rocznych zajęć dydaktyczno- wychowawczych.
§ 65.
Sposób organizacji i realizacji działań w zakresie wolontariatu
- W szkole działa Szkolny Klub Wolontariatu.
- Członkami klubu mogą być uczniowie klas I – VIII,
- Dyrektor spośród nauczycieli wyznacza opiekuna Szkolnego klubu Wolontariatu.
- Raz w roku opiekun klubu przygotowuje sprawozdanie z jego działalności.
- Wolontariusz może podejmować działania na rzecz:
- społeczności szkolnej;
- środowiska lokalnego;
- środowiska zewnętrznego.
- Przykładowe działania wolontariackie:
- pomoc koleżeńska w nauce;
- organizacja przedsięwzięć, akcji, np. zbiórki odzieży dla potrzebujących rówieśników itp.;
- pomoc w świetlicy;
- pomoc w bibliotece;
- pomoc osobom niepełnosprawnym przebywającym w DPS w Mielżynie;
- pomoc na rzecz OSP;
- pomoc osobom starszym, chorym, niepełnosprawnym;
- pomoc w bibliotece publicznej;
- pomoc w schronisku dla zwierząt.
7. Uczeń może otrzymać dodatkowe punkty na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej za rzetelną, udokumentowaną pracę wolontariacką.
8. Uczeń, który chce otrzymać dodatkowe punkty dokumentuje swoją pracę wg załączonego wzoru:
- Imię i nazwisko ucznia …………………………………………………….
Data Podjęte działania Ilość godzin Podpis osoby upoważnionej;
- czas pracy wolontariusza powinien wynosić min. 40 godzin w czasie nauki;
- praca wolontariusza nie obejmuje działań realizowanych w czasie zajęć lekcyjnych.
- Dokumentację dotyczącą działań ucznia z zakresu wolontariatu przechowuje wychowawca klasy do końca roku szkolnego, w którym uczeń został absolwentem szkoły podstawowej, a następnie trwale ją niszczy.
§ 66.
W sprawach dotyczących oceniania nieuregulowanych przez Statut decydują przepisy ustawy Prawo Oświatowe i rozporządzenia wydane na jej podstawie.
§ 67.
- W Szkole może być prowadzona działalność innowacyjna i eksperymentalna zgodnie z obowiązującym prawem.
- Nauczyciele przedstawiają Radzie Pedagogicznej cele i założenia innowacji.
- Nauczyciele wprowadzają innowację pedagogiczną za zgodą Dyrektora.
- Nauczyciele przy realizacji innowacji mogą współdziałać ze stowarzyszeniami lub innymi organizacjami na podstawie opracowanego przez siebie i zatwierdzonego przez Dyrektora harmonogramu działań.

