W dniach 10 – 14 marca bieżącego roku po raz kolejny w naszej szkole odbył się Tydzień Matematyczno-Przyrodniczy, w którym wzięli udział uczniowie kl. 3 – 8 szkoły podstawowej. Zaplanowane działania miały na celu rozwijanie wiedzy przyrodniczej i matematycznej uczniów oraz ich zainteresowań.

     Pierwszego dnia uczniowie rozwiązywali zadania wymagające wykazaniem się znajomością własności wielokątów. W związku z tym wykonali mandale, rozróżniając kolorami poszczególne figury, wypełniali kartę pracy, przyporządkowując cechy figur   do danego typu czworokąta oraz tworzyli mapy myśli z przyrodniczym motywem.

     We wtorek, z kolei, rozwiązywali zagadki przyrodnicze, układali tangramy przedstawiające różne zwierzęta, a także rysowali drugą część pisanki tak, aby cała figura była symetryczna względem osi pionowej.

     Trzeciego dnia uczniowie obliczali obwody i pola wielokątów znajdujących się na podłodze szkolnego korytarza, a swoje wyniki zapisywali w przygotowanych na ten dzień kartach pracy.

Czwartek był dniem, w którym klasy dopracowywały swoje zadania, by móc je przedstawić społeczności szkolnej.

     Natomiast w Międzynarodowym Dniu Liczby Pi uczniowie m.in. obejrzeli film pt. “Niewymierna liczba Pi”, doświadczalnie wyznaczali jej wartość, rozwiązywali zadania i zagadki zawarte w escape booku oraz grali w planszówki.

Dziękujemy za zaangażowanie w realizację zaproponowanych zadań. Niech nauki matematyczno-przyrodnicze przynoszą Wam radość związaną z odkrywaniem świata.

Organizatorki:

          Irena Nowak

          Ewa Popek

          Małgorzata Gadzińska

          Urszula Potaś

Fotorelacja:

https://drive.google.com/drive/folders/1NGSqzPz8dlhN6TROrSTIK86Tk3gwbR-I?usp=sharing