Adresaci:
Uczniowie klasy VI szkoły podstawowej na zajęciach w wychowawcą i lekcjach angielskiego.

Czas trwania:
1 października 2025 r. – 28 lutego 2026 r.

Cel główny projektu:
Wzmacnianie kompetencji uczniów w zakresie efektywnego uczenia się poprzez poznawanie
i praktyczne stosowanie różnych technik oraz metod uczenia się.


Cele szczegółowe:

  • Poznanie i zrozumienie różnych strategii uczenia się.
  • Rozwijanie umiejętności organizacji czasu nauki.
  • Wzrost motywacji do nauki.
  • Rozwijanie wiary we własne możliwości.
  • Wdrażanie technik zapamiętywania i koncentracji.
  • Zwiększenie samodzielności w procesie uczenia się.
  • Promocja szkół biorących udział w projekcie w środowisku lokalnym oraz na terenie
    całej Polski.
  • Problemy, na które projekt odpowiada:
  • Trudności w zapamiętywaniu materiału.
  • Brak motywacji do nauki.
  • Chaos i brak organizacji w uczeniu się.
  • Nieumiejętność wyboru właściwych metod nauki.
  • Problemy z koncentracją i nadmiar informacji.

Zgodność projektu z wybranymi podstawowymi kierunkami realizacji polityki
oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:

  1. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez
    promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.

Lekcja 1: „Metody skutecznego uczenia się”

Uczniowie poznali i wypróbowali metody skutecznego uczenia się oraz zrozumieli, jak działa pamięć i dlaczego powtarzanie jest ważne.
Metody wykorzystane na zajęciach burza mózgów, miniwykład, praca w parach, ćwiczenia praktyczne – mapa myśli, dyskusja.

Lekcja 2: „Fiszki małe kartoniki, wielka moc”

Uczniowie poznali czym są fiszki i jakie są ich rodzaje. Rozmawiali o tym jak zwykle uczą się słówek, definicji oraz dat z historii. Następnie uczniowie pracując w parach stworzyli swoje własne fiszki do nauki słownictwa z języka angielskiego z kategorii owoce, warzywa, pogoda oraz słowa związane z Halloween.

Lekcja 3: „Lapbook – nauka w kreatywnej formie”

Uczniowie poznali pojęcie lapbooka i jego zastosowania. Ponadto, poznali zalety pracy z lapbookiem i stworzyli swoje własne lapbooki z języka angielskiego ze słownictwem dot. wyjazdu na wakacje oraz robieniem zakupów.