Nazwa projektu: “Teatrzyk Kamishibai – rozwijanie zainteresowań czytelniczych, kreatywności oraz kompetencji językowych”.
Czas trwania projektu: listopad 2021 – maj/ czerwiec 2022
Języki: polski, angielski, niemiecki
Grupa wiekowa: od 3 do 11
Przedmioty: informatyka/ICT , język i literatura , sztuka- plastyka
O projekcie:
Projekt programowo-metodyczny wspomagający rozwój intelektualny dziecka, kompetencje językowe, wzbogacenie słownictwa i kreatywność poprzez wykorzystanie teatrzyku kamishibai, technik plastycznych lub technologii komputerowej.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć obowiązkowych (z języka angielskiego, niemieckiego, edukacji polonistycznej, edukacji plastycznej, plastyki, koła informatyczno – językowego, koła plastycznego, religii, zajęć socjoterapeutycznych -) jako element godziny lekcyjnej lub zajęć w przedszkolu.
Adresaci projektu
Projekt adresowana jest do dzieci z oddziałów przedszkolnych (młodsza i starsza grupa), klas 2-5 ( w tym chłopca z klasy 2) uczęszczających do Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Powstańców Wielkopolskich w Mielżynie oraz Przedszkola nr 185 w Poznaniu “Baśniowy Zakątek”.
CELE
– Uczniowie poznają podstawowe wiadomości na temat papierowego teatrzyku kamishibai.
– Nauczyciel przedstawi uczniom w formie teatrzyku Kamishibai minimum jedną bajkę/ utwór/ opowiadanie w wybranym przez siebie języku (język polski, język angielski, język niemiecki).
POSTĘP DZIAŁAŃ (umieszczanie krótkich opisów, filmików, zdjęć na każdym etapie działań)
Listopad
Przedstawienie się grup w wybranej formie (krótki opis – zdjęcia – wideokonferencja grup przedszkolnych)
Zapoznanie grup z teatrzykiem Kamishibai.
Przedstawienie gotowych teatrzyków.
Grudzień
Przedstawienia związane z Bożym Narodzeniem.
Styczeń – kwiecień
Praca nad własnymi teatrzykami Kamishibai.
Maj/ czerwiec
Przeprowadzenie konkursu prac.
Ankieta.
SPODZIEWANE REZULTATY/ EWALUACJA
- Odbędzie się konkurs ilustracji wykonanych podczas innowacji.
- Z przedstawień teatrzyków Kamishibai zostaną wykonane zdjęcia, filmiki, krótkie opisy działań. Następnie zostaną one umieszczone na szkolnej stronie internetowej oraz platformie eTwinning, gdzie nauczyciele będą publikować wypracowane materiały i dzielić się nimi z nauczycielami z innych szkół.
- Wśród uczniów biorących udział w innowacji zostanie przeprowadzona ankieta ewaluacyjna.