Erasmus Plus - drugie międzynarodowe spotkanie w szkole w Sliać na Słowacji
Dodane przez m.walczykiewicz dnia Październik 25 2018 23:43:06

Znalezione obrazy dla zapytania logo erasmus plus co funded

DRUGIE SPOTKANIE MŁODZIEŻY POŚWIĘCONE WZAJEMNEMU UCZENIU SIĘ W RAMACH PROJEKTU ERASMUS PLUS:

"Water = Wisdom and Activity through Enjoyable Realisation"

Dzień 1 (Niedziela)

Pierwszego dnia spotkaliśmy się o godzinie 00:40 na dworcu w Gnieźnie , skąd ruszyliśmy pociągiem w stronę Poznania .Tam  mieliśmy małą przesiadkę. Około godz.10:30 dojechaliśmy do Krakowa. Na peronie oddaliśmy bagaże i poszliśmy na posiłek do Burger Kinga. Po zjedzeniu śniadania poszliśmy na Stary Rynek , gdzie udało nam się posłuchać hejnału, zrobić małe zakupy w Sukiennicach, oraz zajrzeć do Kościoła Mariackiego. Później udaliśmy się na Wawel, gdzie zobaczyliśmy, Zamek Królewski, grób Józefa Piłsudskiego oraz Lecha i Marii Kaczyńskich. Po zwiedzaniu ruszyliśmy w drogę powrotną na dworzec, skąd odebraliśmy bagaże i podjechał po nas bus, którym ruszyliśmy do miejscowości Sliač  na Słowacji. Po 4 godzinach drogi, dotarliśmy do hotelu. Rozpakowaliśmy się i poszliśmy na kolację. Po kolacji przywitaliśmy się z Czechami i Słowakami. Wieczorem graliśmy w gry po czym poszliśmy spać ciekawi następnego dnia.

1’th day (Sunday)

Dzień 2 (Poniedziałek)

W drugim dniu wszystkie grupy spotkały się przed hotelem. Następnie przeszliśmy z hotelu do kina gdzie odbyło się oficjalne powitanie oraz  wideo prezentacja szkół. Po powitaniu poszliśmy do szkoły, gdzie rozpoczęły się warsztaty w pracowni informatycznej, tworzyliśmy breloczki w kształcie kropli wody. Następnie piekliśmy pierniczki w kształcie krajów biorących udział w projekcie. Ostatni z warsztatów odbył się w pokoju historycznym. Odbyły się w nim warsztaty związane z 4 językami: polskim, słowackim, czeskim oraz angielskim. Na koniec zwiedzaliśmy miasto Sliać.

Treść rozszerzona

Dzień 3 (Wtorek)

W drugim dniu wszystkie grupy spotkały się przed hotelem. Następnie autobusem udaliśmy się na Uniwersytet w Zvoleniu. Mieliśmy tam okazję wziąć udział w licznych zadaniach. Później udaliśmy się do oczyszczalni ścieków. Mogliśmy zobaczyć jak wygląda proces technologiczny przeróbki ścieków oraz zapoznać się z pełną automatyzacją i systemem sterowania urządzeniami do oczyszczania.

Nowoczesna i w pełni zautomatyzowana oczyszczalnia wskazuje na to, że Sliač może się szczycić mianem miasta przyjaznego środowisku. Po zakończonym zwiedzaniu oczyszczalni ścieków pojechaliśmy autobusem pod górę w miejscowości Zvolen, na której znajdował się Pusty Hrad (zamek). Droga była długa i wycieńczająca. Na górze były bardzo piękne widoki na okolice. Drogę powrotną utrudniały nam liczne korzenie i kamienie. Po zejściu wróciliśmy na obiad do szkoły. Następnie wybraliśmy się do miejscowości Kováčova na basen, byliśmy tam 3 godziny. Po tych atrakcjach nadszedł czas powrotu do hotelu i kolacja.

4 dzień (Środa)

W trzecim dniu całą grupą z Polski udaliśmy się do szkoły w Sliac. W tym dniu były prowadzone warsztaty z plastyki, chemii i przyrody.  Na zajęciach chemicznych sprawdzaliśmy jaki odczyn mają wody w nieopodal położonych rzekach, oraz wykonywaliśmy inne doświadczenia związane z wodą. Natomiast na zajęciach plastycznych malowaliśmy z wosku na bawełnianych torbach wybrane przez siebie szablony. W tym dniu udaliśmy się również na lotnisko, które leży niedaleko od miejscowości Sliac. Została nam przedstawiona historia owego lotniska i mogliśmy wsiąść za stery samolotu, a mianowicie za stery symulatora lotów i poczuć się jak prawdziwi piloci. Ten dzień był oczywiście udany.

5 dzień (Czwartek)

Wczesnym rankiem udaliśmy się do stolicy Słowacji, czyli Bratysławy. Po trzech godzinach jazdy udaliśmy się nad rzekę - Dunaj. Tam czekał na nas statek, którym udaliśmy się w rejs. W czasie rejsu mogliśmy dostrzec największe atrakcje miasta na przykład Bratysławski Hrad, punkt obserwacyjny UFO. Po czasie spędzonym na statku udaliśmy się do muzeum wody. Tam dowiedzieliśmy się między innymi o sposobach oczyszczania wód na Słowacji. Zobaczyliśmy jak wielkie jest globalne ocieplenie oraz rzeczywiste rozmiary rury od kanalizacji. Po ciekawej lekcji o wodzie ruszyliśmy do galerii. Tam zjedliśmy obiad i spędziliśmy wolny czas. Dalej ruszyliśmy do ruin zamku Devin. W drodze powrotnej odwiedziliśmy tradycyjną, słowacką restaurację, gdzie zjedliśmy naszą obiadokolację. Dzień ten zaliczamy do jak najbardziej udanych

6 dzień (Piątek)

Ostatniego dnia projektu rano spotkaliśmy się nad rzeką Hron. Zostaliśmy podzieleni na grupy. Każda grupa zbierała takie rzeczy, jak liście, szyszki, gałązki czy trawę. Następnie zjedliśmy lunch w szkole, po którym udaliśmy się do Iuventy. Tam graliśmy w grę na stronie Kahoot, rozwiązywaliśmy quiz odnośnie wody. Po tym wróciliśmy do szkoły na spotkanie ze znanym słowackim piosenkarzem Thomasem Puskailerem, który przyjechał do szkoły w Sliac. Tuż po koncercie było podsumowanie tygodnia spędzonego na Słowacji. Następnie odbyła się impreza pożegnalna, na której nie zabrakło łez.

Opracowali:
Konrad Król, Jakub Kowalski, Szymon Jaroszewski, Aleksandra Zawodna, Hubert Krause, Norbert Wróbel, Amelia Matuszczyk.