Start
O szkole
Organizacja
Powitanie
Witamy serdecznie na stronie Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Powstańców Wielkopolskich w Mielżynie.

Misją Naszej szkoły jest:
  1. Dobre przygotowanie uczniów do dalszej edukacji i życia w społeczeństwie obywatelskim i informacyjnym.
  2. Wychowanie w duchu tolerancji i poczucia tożsamości narodowej.
  3. Kształtowanie u uczniów postaw proekologicznych i prozdrowotnych.
  4. Otaczanie opieką dzieci i uczniów potrzebujących pomocy.
  5. Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień dzieci i młodzieży.

Wielkanoc 2021
Wielkanoc to czas otuchy i nadziei.
Czas odradzania się wiary w siłę Chrystusa
i drugiego człowieka.
Życzymy, aby Święta Wielkanocne
przyniosły radość oraz wzajemną życzliwość.
By stały się źródłem wzmacniania ducha.
Niech Zmartwychwstanie, które niesie odrodzenie,
napełni Was pokojem i wiarą,
niech da siłę w pokonywaniu trudności
i pozwoli z ufnością patrzeć w przyszłość...


Dyrekcja,
Rada Pedagogiczna, Pracownicy
i Uczniowie ZS-P w Mielżynie

Wielkanoc 2021

Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego

Dzień Kobiet
Z okazji Dnia Kobiet, Paniom pracującym w ZS-P w Mielżynie, najserdeczniejszej życzenia zdrowia, szczęścia i wszelkiej pomyślności zasyłają koledzy z pracy
Krzysiek, Leszek, Paweł i Roman.

Komunikat Psychologa i Pedagoga

Drodzy Rodzice i Uczniowie!

Nowa sytuacja stawia przed Państwem, nauczycielami oraz uczniami nowe wyzwania. Jest to czas niepewności i przeżywanych silnie emocji, które mogą być dla nas zaskakujące i trudne.

Pedagog i psycholog szkolni pragną Państwa zachęcić do skorzystania ze wsparcia psychologicznego i pedagogicznego poprzez możliwość kontaktu mailowego. Zawsze możecie napisać i podzielić się tym, co przeżywacie, zapytać o to, co Was niepokoi, z czym trudno Wam sobie poradzić.

W przypadku potrzeby kontaktu telefonicznego prosimy o podanie w mailu numeru telefonu kontaktowego. Oddzwonimy.

W razie potrzeby piszcie Państwo na adresy;

karolinaszczepanska@szkolamielzyn.pl (pedagog szkolny)

annabudnik@szkolamielzyn.pl (psycholog szkolny) tel. 694 683 142

Istnieje możliwość spotkania się na terenie szkoły, po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym
z zachowaniem obowiązujących przepisów sanitarnych. W wyjątkowych sytuacjach można uzgodnić termin spotkania w innych godzinach.

 

Psycholog Anna Budnik                                                                         Pedagog Karolina Szczepańska

 

-


Poniedziałek 8.15 – 11.15

-

Wtorek           8.40 - 11.40

Środa         11.00 – 15.30

Środa             9.00 - 11.10

Czwartek      7.30 - 14.00

Czwartek       10.35-12.05

Piątek         13.00 - 15.00

Piątek             8.10 - 10.15

 

Istnieje możliwość skorzystania z pomocy psychologicznej dla uczniów i ich rodzin
z problemem uzależnień organizowanej w ramach rozwiązywania problemów alkoholowych przez Komisję ds. uzależnień działającą przy Urzędzie Miasta i Gminy w Witkowie

ROZWIĄZYWANIE PROBLEMÓW ALKOHOLOWYCH

Terapeuta

Pomoc w zakresie terapii uzależnień

M.-G.O.P. S Witkowo

ul. Sportowa 15

62-230 Witkowo


co druga środa miesiąca

14.30-17.30


Pomoc psychologiczna dla uczniów i ich rodzin z problemem uzależnień

Szkoła Podstawowa nr 1

ul. Poznańska 47

62-230 Witkowo



609 516 196

Czwartek

16.00-18.00

/zdalnie/

Poniedziałek

16.00- 18.00

/SP nr 1/



i.webner@wp.pl

Pomoc psychologiczna dla uczniów i ich rodzin z problemem uzależnień

Szkoła Podstawowa nr 2

ul. Czerniejewska 14

62-230 Witkowo



61/4778251

Poniedziałek

17.00-19.00

/zdalnie/

Wtorek

14.00-16.00

/SP nr 2/



paulina_str@wp.pl


Zapraszamy do współpracy



Dzień Bezpiecznego Internetu

Znalezione obrazy dla zapytania: dzień bezpiecznego internetu 2021
W dniu dzisiejszym w naszej szkole świętowaliśmy Dzień Bezpiecznego Internetu. Z tej okazji odbyła się lekcja otwarta online. Uczniowie w trakcie jej trwania oglądali filmiki związane z bezpieczeństwem w internecie, odpowiadali na pytania, rozwiązywali rebusy i układali kodeks zasad "antyhejtowych".
Znalezione obrazy dla zapytania: erasmus logo founded

Lekcja otwarta - upowszechnianie projektu "Clil" i "Handel"
Erasmus+: Visual identity and logos | EACEA

W dniu 29.01.2021 r. odbyła się otwarta lekcja online mająca na celu upowszechnianie działań projektów Erasmus Plus "Clil"oraz "Handel".
Lekcję prowadziła Dominika Szczepańska. Przedstawiła ona dwie prezentacje:

Erasmus Plus "Handel" - międzynarodowe spotkanie online
Erasmus+: Visual identity and logos | EACEA
W dniu 17.12.2020 r. zorganizowano spotkanie online, w którym wzięli uczniowie szkół z Polski, Bułgarii, Hiszpani i Grecji.
Tematem spotkania były: zawody przeszłości oraz Święta Bożego Narodzenia.
Wcześniej uczniowiemieli za zadanie zapoznać się z prezentacją związaną z przyszłymi zawodami.
W trakcie spotkania brali udział w 3 quizach: o zawodach przeszłości w j.niemieckim, o świętach Bożego Narodzenia w j. angielskim i niemieckim.


Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
Zakończenie uczestnictwa w NPRCz

Nasza szkoła od września do grudnia realizowała zadania programu czytelniczego. Przystąpienie do programu wiązało się nie tylko z zakupem nowości wydawniczych do biblioteki szkolnej, dzięki dotacji uzyskanej z budżetu państwa, ale także z koniecznością prowadzenia działań, które promują i wspierają rozwój czytelnictwa wśród  dzieci i młodzieży.  Zadania, z którymi przyszło nam się zmierzyć to m.in. udział w projektach czytelniczych:
1. Julian Tuwim- spotkanie z poetą.
2. Poznajemy świat wartości,
3.  Wiersze znane i lubiane- poznajemy twórczość J. Brzechwy.
4. Komiksowe story cubes. Tak powstaje komiks...
5. Kolorowy świat Pana Kleksa.
6. W świecie Tolkienowskich bohaterów.
7. Wspaniały świat wynalazków na podstawie książki " Felix, Net i Nika oraz Gang Niewidzialnych Ludzi".
8. Poznaję świat i ludzi z"Małym Księciem".
9. Książki czytam i polecam. Zaciekawić czytaniem...
10. Czy bohaterowie Kamieni na szaniec mogą być wzorem do naśladowania przez współczesną młodzież?
Zorganizowaliśmy też akcje promujące czytelnictwo:
1. Ranking najciekawszych książek.
2. Debatę pod hasłem -Po co czytać?
3. Konkurs na plakat reklamujący czytanie.
4. Dwie wystawy promujące nowości wydawnicze i prace uczniów, ktorzy wzięli udział w projektach.
5. Dzień głośnego czytania.
6.  Czytajmy razem!- W świecie baśni Andersena.
7. Lapbooki ulubionych książek.
W ramach współpracy z Biblioteką Publiczną w Witkowie ogłosiliśmy konkurs literacko-plastyczny-  Ulubiona lektura w komiksie.
Na zakończenie programu uczniowie wypełnili ankiety, z których dowiedzieliśmy się, że:
1.  82% wzięło udział w programie czytelniczym.
2. 43,6 % ankietowanych uważa udział w projektach za bardzo interesuący i tyle samo % za  ciekawy.
3. 59 % ankietowanych przyznało się, że udział w programie zwiększył u nich zainteresowanie czytaniem.
Dzięki Narodowemu Programowi Rozwoju Czytelnictwa wzbogaciliśmy księgozbiór biblioteki o nowości wydawnicze dla dzieci i młodzieży. Program otworzył możliwości do nowych działań w bibliotece i w szkole.

Dzień Patrona - wręczenie stypendiów

Społeczność Zespołu Szkolno-Przedszkolnego im. Powstańców Wlkp w Mielżynie. Obchodziła 18.12.2020 r.niezwykły jubileusz 50 lat temu otrzymała imię Powstańców Wlkp.

Obchody jubileuszu to okazja, by wrócić pamięcią do tamtych dni

i okazać wdzięczność wszystkim osobom, dzięki którym szkoła nosi zaszczytne imię Powstańców Wlkp.

Ze względu na panującą pandemię, cała uroczystość odbyła się online.

Na wstępie Pani Dyrektor Urszula Potaś  przywitała serdecznie  naszego gościa specjalnego Panią Janinę Fałdzińską, oraz wszystkich uczniów naszej szkoły i ich rodziców.

Pani Janina Fałdzińska przypomniała nam wydarzenia sprzed pół wieku kiedy to ona była dyrektorem naszej szkoły.

Z kolei nauczycielki naszej szkoły przygotowały akademię online , i tak mogliśmy zobaczyć krótki filmik na temat historii naszej szkoły, wystawę plastyczną pt: “Nasza Szkoła”, występy naszych przedszkolaków, odśpiewaliśmy wspólnie hymn szkoły oraz hymn państwowy Na koniec szkoła otrzymała gorące życzenia od uczniów oraz absolwentów naszej szkoły. Uczniowie naszej szkoły mogli także sprawdzić swoją wiedzę  w internetowych quizach i wybrać się na wirtualny spacer po szkole w przygotowanym dla nich escape roomie.

Po akademii zostały wręczone przez Pana Burmistrza i Panią Dyrektor  stypendia uczniom z najlepszymi wynikami w nauce.


Wyróżnieni uczniowie to: Dominika Szczepańska (kl.8) i Michał Tyczka (kl. 8). Link do zdjęć.



Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa
NPRCz

List otwarty w sprawie czytelnictwa
DRODZY RODZICE!
KSIĄŻKA-lekarstwo dla mózgu?

Już 6 minut dziennie poświęconych na lekturę pozwala obniżyć ciśnienie tętnicze oraz poziom hormonu stresu. Może też wydłużyć nam życie aż o 2 lata.
Czytanie dla wielu ludzi nadal jest nieco wbrew ich naturze,co potwierdzają statystyki czytelnictwa. W 2018 r. tylko 37 procent Polaków przeczytało przynajmniej jedną książkę. 35 procent polskiego społeczeństwa przyznaje się zaś do tego, że nie ma w domu ani jednej książki-poza szkolnymi podręcznikami. Niestety,sami sobie tym szkodzimy.
Eksperci przekonują,że już nawet jedna przeczytana powieść może przyczynić się do powstania nowych połączeń pomiędzy neuronami w mózgu. Stymulowanie tego organu do wydajniejszej pracy pozwala na to, by lepiej funkcjonował i stale się rozwijał. Proces ten ma szczególne znaczenie zwłaszcza dla dzieci, które dzięki czytaniu nie tylko lepiej myślą,są inteligentniejsze,stają się bardziej kreatywne i pobudzają wyobraźnię, ale też mogą być bardziej empatyczne.
Jak to możliwe?
Dlaczego mózg lubi...czytać?
Jeśli ludzki mózg jest jak komputer, to książki działają na niego jak specyficzny symulator rzeczywistości, który trenuje nasz umysł poprzez systematyczne odrywanie czytelnika od bieżących zdarzeń i przenoszenie w świat fikcji. Niemal każdy przeczytany przez nas dłuższy tekst można traktować jak rodzaj "gimnastyki", która poprawia naszą pamięć i zwiększa neuroplastyczność mózgu. Jak?
Zawdzięczamy to neuronom lustrzanym. One pobudzają w mózgu ośrodki związane z odczuwaniem przyjemności. U ludzi może  uaktywnić się to podczas procesu czytania. Dzięki temu wczuwamy się w to,co przeżywają bohaterowie naszych ulubionych powieści-przejmujemy się,kiedy dzieje się im krzywda,utożsamiamy się z wybranymi postaciami i cieszymy się,gdy uda się im osiągnąć sukces.
Wyniki badań fMRI prowadzonych przy użyciu  tzw. funkcjonalnego rezonansu magnetycznego, potwierdziły,że nawet po  12 godzinach od zakończenia czytania neurony w ludzkim mózgu znajdują się w stanie pobudzenia i przetwarzają zdobyte informacje, przekazując sobie nawzajem sygnały. Efekt ten może utrzymywać się nawt do 5 dni.
Im częściej czytamy, tym sprawniej utrwalamy połączenia pomiędzy neuronami. Najlepiej pod tym względem wypadają fikcyjne historie- bajki,baśnie dla dzieci. Przenoszenie w nierealny,magiczny świat pozwala maluchom szybko oderwać się od rzeczywistości i zaktywizować neurony lustrzane,ktore wpływają na zdolność empatii i rozumienia emocji, jakimi kierują się inni. Naukowcy z New School of Social Research z Nowego Jorku  twierdzą,że jeśli tylko książka jest ciekawa,to już po tygodniu systematycznego czytania  można znacząco rozwinąć zdolności empatyczne.
Nie tylko samodzielne czytanie, ale słuchanie też, jak ktoś czyta, ułatwi naszym dzieciom rozwijanie kompetencji: językowych, komunikacyjnych i społecznych. Pozwoli też na to,by lepiej radzić sobie w życiu. Na dodatek dobrze też wpływa na inteligencję.
Wyniki brytyjskich badań na bliźniętach potwierdziły, że nawet liczba przeczytanych książek ma wpływ na wyniki osiągane w testach IQ. Okazuje się,że bez względu na geny i środowisko,w którym się rozwijamy,nasze zwyczaje czytelnicze mogą bezpośrednio oddziaływać na klasyczną inteligencję i na rozwój tzw. inteligencji emocjonalnej.1
Książka jest bardzo dobrą formą spędzania wolnego czasu, alternatywą dla internetu i gier komputerowych.
Sprawienie, by książka była ważna i kojarzyła się z rzeczą przyjemną to również zadanie szkoły. Nasza szkolna biblioteka podejmuje działania mające na celu zachęcenie uczniów do czytania. Jednym z nich jest pozyskanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa pieniędzy na zakup nowości wydawniczych,które swoją tematyką odpowiadają gustom i zainteresowaniom młodych ludzi. Zasoby naszej biblioteki od września br. wzbogaciły się o atrakcyjne tytuły.
Apeluję o zachęcanie swoich pociech do częstego siegania po książki!

Bibliotekarz szkolny.



Wykorzystano informacje z artykułu:

1. M. Piorun , Dziennik Łódzki;Nr 79 (3IV)




BIP
Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło
Ankieta
Brak przeprowadzanych ankiet.
Dla ucznia
Dla rodziców